Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Igår var en väldigt bra dag!

Posted by Kerstin på torsdag, september 20, 2007

Mycket lyckad onsdag på alla sätt! Inte nog med att jag lyckades klämma in både sushi (till lunch) och surströmming (på kvällen) – när jag sedan kom hem på kvällen hade jag fått ett paket från Agneta på Stickgalen .

Titta vad som fanns i paketet!
Härligt mörklila sockgarn och en fin mugg. Det roliga är att jag precis insett att jag faktiskt behöver en ny jobbkopp, den gamla har definitivt passerat ”bäst före datum” färgen börjar flagna av på den termo-mugg som stått på mitt skrivbor det senaste året. Denna kommer att passa perfekt!

Jag har också funderat lite på att skaffa ett enfärgat sockgarn eftersom jag bara har flerfärgade och det passar inte riktigt till alla mönster.

Och vi ska inte glömma de extra ”godsakerna” som fanns med i paketet.  Ett par stickmarkörer med lila pärlor, ett paket Toffifee och en söt liten ”suddis”. Jag har aldrig använt stickmarkörer tidigare men jag är säker på att de kommer att behövas i framtiden och då är det så roligt att ha ett par som är så fina som dessa.

Egentligen har jag inte tid att blogga för jag borde stryka lite så att jag kan packa imorgon eftersom jag åker till S:t Petersburg på lördag.

Men det jag egentligen gör är nysta garn och kollar stickor så att jag inte blir utan stickning på resan. Eftersom vi ska åka buss stor del av tiden (förutom båt tiden) så räknar jag med att få mycket sticktid. Det vore ju förfärligt om garnet tog slut och jag fick sitta och rulla tummarna. Fast eftersom jag redan stoppat ner garn till ett par strumpor, 2 par halsdukar och en spetssjal räknar jag egentligen inte med att bli alldeles utan.

Jag har lovat att sticka en halsduk som den jag stickat tidigare – ”Sjöskum” från Stora stickboken, i samma garn som jag använde till den första fast i grå/svart istället för lila, det är ett snabbstickat mönster så jag räknar med att det inte kommer att räcka så länge. Garnet är  50% lin – 50% bomull och väldigt trevligt att sticka med!

För säkerhets skull har jag stoppat ner Heather – stone från Fyberspates Lace Yarn det borde hålla mig sysselsatt om allt annat skulle ta slut.

Naturligtvis kommer jag inte att hinna med hälften!

5 svar to “Igår var en väldigt bra dag!”

  1. Sofia said

    Tycker du gör helt rätt som packar med dig lite olika stickprojekt! För som du säger – ve och fara – tänk om du skulle bli sysslolös på halva vägen! Lycka till med alla projekt och trevlig resa!
    Mvh/Sofia i Norrköping

  2. Caroline said

    Det ser ut som att du fick ett riktigt bra paket. Det fick ju jag också, tack så mycket! 😀

  3. Kerstin said

    Sofia: Tack så mycket – ja det är bäst att jag stoppar ner ett par nystan till för säkerhets skull!

    Caroline: Ja jag är väldigt nöjd med mitt paket och glad att du också gillar ditt!

  4. Caroline said

    Nu hittade jag Fair Trade-märkningen på muggen också! Vad häftigt!

  5. Agneta said

    Vad glad jag blir att du gillade ditt paket. Jag är jättenöjd med mitt. Ha en trevlig resa.

Lämna en kommentar