Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Archive for 14 juni, 2008

WWKIPD med picknick i Lund stadspark

Posted by Kerstin på lördag, juni 14, 2008

Klockan 12 idag var vi en skara som samlades i stadsparken för att sticka på allmän plats. Vet inte riktigt hur många vi var, tror att jag hörde någon säga 16 personer, men eftersom folk kom och gick så är jag inte riktigt säker. Vädret var perfekt, kanske lite varmt men inget regn alls och det var ju det som man var mest rädd för. Det var så trevligt att vi bestämde att vi skulle försöka fortsätta med detta över sommaren, första lördagen i varje månad. Kanske skulle vi välja en annan lördag eftersom det är stickning på Grand första måndagen varje månad? Vi får väl diskutera det på Garnfolkets blogg. Jag är borta stora delar av sommaren så det blir nog inte aktuellt med någon stadsparksstickning förrän i augusti för min del men det är en jättetrevlig idé. Stickcafét startar ju inte före september så det är skönt att ha lite stickhändelser att se fram emot.

 

Igår passade jag på att virka (det var många år sedan sist!) några muffins till vår picknick och någon hade stickat en tårta så vi hade mycket smått och gott att titta på.

Glömde att lägga in länk till mönstret på min gröna sjal, det kommer här. Mönstret är på finska men jag tror inte att det ska vara några problem med att följa diagrammet, började och slutade med att sticka 6 varv rätstickning.

 

Posted in Stickning | 1 Comment »