Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Liten uppdatering

Posted by Kerstin på lördag, november 22, 2008

Har hittat ännu ett användningsområde för Ravelry! Fick ett nödrop från Bibblostick om att hon saknade lite garn för att göra färdig de muddar hon stickade på och hon hade sett på Ravelry att jag hade ett nystan av det garnet i rätt färg. Egentligen hade jag inte ett helt nystan men det behövdes ju inte heller för att göra ett par muddar. Garnet skickades och muddarna stickades färdiga. Och se vilka fina stickmarkörer som jag fick som tack för hjälpen!

Själv stickar jag på ett par strumpor i den nya bambugarnet som jag visade i förra posten. Först började jag med ett par 9 to 5 men det mönstret försvann helt i det multifärgade garnet så jag har i stället börjat om med Thuja från Knitty. Bild kommer senare.

Och till sist har jag stickat bakstycke och ett halvt framstycke på den baby kofta som jag stickar till en arbetskamrat, lite kvar innan koftan är färdig.

Ett svar to “Liten uppdatering”

  1. Chris T. said

    Its very lovely what you’re making…haven’t seen you around plurk lately. Hope you are well. 🙂

Kommentera

 
