Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Hallå hallå!

Posted by Kerstin på söndag, februari 15, 2009

Ni tror väl att jag har gått i ide eller emigrerat! Men nej nu är jag här igen, men januari har varit jobbig med förkylningar och trötthet efter det. Har egentligen inte orkat göra mycket mer än jobba och sedan gå hem och somna på soffan.

Nu börjar det kännas lite bättre så nu kan jag kanske gå igenom vad jag stickade på under jullovet. Först stickade jag färdigt halsduken i Grignasco MerinoSilk som jag haft som busstickning under hösten, den började kännas lite tråkig men jag tror att den kommer att bli trevlig att använda. Nu ligger den på sträck för att få kanten rak men den ser redan nu rätt bra ut. grå sjal

Under nyårshelgen stickade jag på en trekantssjal men valde att bara göra ökningar i sidorna och inte i mitten vilket gjorde att den färgskiftning som fanns i garnet blev randigt istället för ett snyggt v-format mönster. Jag har bestämt mig för att repa upp sjalen och sticka om den för att göra garnet mer rättvisa. Vet med mig att jag inte kommer att använda den som den ser ut nu. Det här blev bara en liten uppdatering eftersom WordPress ska göra kod-ändringar om några minuter och jag vill vara klar innan dess. Men jag lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa uppdatering.

3 svar to “Hallå hallå!”

  1. Queen Mudd said

    Hej! Skönt att höra ifrån dig igen. Trodde du hade bytt hobby :-).

  2. Annelie said

    Välkommen tillbaka! Trevligt att du är här i ”bloggosfären” igen.

  3. Kerstin said

    Hej och tack! Det är riktigt roligt att vara igång igen både med bloggen och stickningen. 🙂

Kommentera

 
