Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Lite färdigt och lite glömt

Posted by Kerstin på lördag, februari 28, 2009

Jag ska börja med det jag glömde i förra posten. Det hörde ju till ett par små sockor till den blåa jackan, de är inte stickade av mig utan av en arbetskamrat. Är de inte ljuvliga!

För några veckor sedan ringde en väninna och klagade lite på att jag inte uppdaterat min blogg på så länge, hon började bli trött på den vita baskern sa hon. 🙂

Och det var ju tur att jag fick en liten knuff för nu har jag uppdaterat 3 ggr sedan dess. Dessutom avslutade hon samtalet med att be mig sticka ett par muddar till ett av sina barnbarn som fyller 3 år nu i börja av mars.

Eftersom de skulle vara i lila eller rosa så letade jag reda på lite lila garn som blivit över sedan jag stickade ett par sockor i somras, det går ju inte åt så mycket garn för att göra ett par muddar till en treåring. 🙂 Och jag måste säga att muddarna är mycket mer lila och pärlorna mer rosa än röda än som syns på bilden.

Idag stickade jag färdigt min Birch/Skiraste sjalen i Isager Alpaca. Just nu ligger den i blöt och väntar på att jag ska orka sträcka ut den på tork. Det gick inte åt mer än ca 65 gr så jag fick lite garn över.

Här kommer en bild på det lila fluffet som ska bli en skir sjal när den är färdig.

Ett svar to “Lite färdigt och lite glömt”

  1. Lena said

    Hej
    Du har ett par ”tossor” som du visade bild på 28:e feb 2009 jag undrar var man kan hitta mönstret till dessa för jag skulle vilja sticka dessa sötingar till en kompis som just fått en liten tjej.
    Ha en skön dag!
    Mvh
    Lena

Kommentera

 
