Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

3 dagar i rad

Posted by Kerstin på söndag, maj 24, 2009

Kära nån så mycket bloggande det blivit den senaste tiden, 4 lediga dagar hjälper verklingen upp bloggandet!

Men jag ser att jag inte har skrivit något om mina senaste garninköp. För några veckor sedan, det var nog nästan fyra veckor sedan när jag tänker efter, var jag inne på Sländan och hittade några garner som jag ville testa.

Först Drops Lin som har ett väldigt trevligt lyster, fast när jag börjat sticka med det har jag upptäckt att det luddar förskräckligt. Började sticka på en halsduk när jag var på en bussresa, som vanligt var jag nästan helt svartklädd och när jag reste mig för första stoppet såg det ut som om jag hade ludna byxor. 🙂 Inte helt lätt att borsta bort med händerna,  som tur var hade jag en scarf som jag kunde ha i knät när jag stickade under resten av resan. Hoppas att luddet försvinner när jag tvättat och sträckt halsduken. Hur som helst så har detta blivit en balkongstickning så får man hoppas att lite av luddet blåser bort.

Sedan hittade jag ett svart ullgarn från Färöarna som jag tror ska bil en sjal men det får ligga och mogna medan jag funderar på vilket mönster som skulle passa. Får kika runt lite på Ravelry.

När jag var inne på Sländan såg jag att det var rea på flera Dropsgarner (tyvärr inte lingarnet som jag köpte) och det råkade jag nämna för min arbetskamrat J dagen därpå. För någon vecka sedan kom J förbi mitt rum när hon skulle gå hem och frågade om jag inte skulle följa med och se om det inte fanns några reagarner kvar, och ni vet ju hur det är med mig och rea! Klart att jag följde med!

Hade dessutom börjat fundera på att köpa några nystan till av Eskimo-garnet som jag köpte i våras för att göra en ny basker i stället för den vita som min mamma adopterade i julas. Det blev alltså några nystan som jag tänkte skulle bli en halsvärmare. Nu när det var rea och så 🙂 – fast jag tror att garnet får ligga till hösten, just nu känner jag inte riktigt för basker och halsvärmare.

När jag var inne förra gången hade jag också tittat lite extra på alpaca-silke garnet i en jättehärlig plommonfärg, det verkar som om jag fastnar lite extra för blanka garner men det var så mjukt och härligt så jag kunde inte låta bli. Vet inte vad jag ska sticka men funderar på en halsvärmare så det kommer säkert att få ligga till hösten det med.

2 svar to “3 dagar i rad”

  1. johnny said

    Hej!

    Säljer de lingarn på sländan i lund?
    Funderar på om jag kan handla det där eller om jag måste ta en tur till vittsjö och borgs vävgarner.

    mvh Johnny

Kommentera

 
