Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Semester och semesterstickning

Posted by Kerstin på söndag, juli 26, 2009

Har haft semester både från jobb och blogg!

Men jag har inte haft semester från stickningen, har hunnit med en hel del stickning under senaste tiden. Verkar som om jag har fastnat i sjalstickning.

Innan jag åkte på semester så hann jag färdig Panache men jag hade inte tid att blocka den innan jag åkte. Det var en rolig stickning men jag hade bara 4 nystan av det danska alpacagarnet vilket gjorde att jag fick korta ner lite på slutet, bara 2 varv med det gjorde det lite besvärligt. Mönstret är fritt, från Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/panache , har bara hittat mönstret på finska utanför Ravelry http://www.ullaneule.net/0208/index.html men det kanske finns om man söker lite.

Det tog rätt stor plats att sträcka ut sjalen när den skulle torka därav lapptäcket med badlakan. 🙂 Inte bara tog det mycket plats utan det tog rätt mycket tid att sträcka ut den också. Gillar inte riktigt att krypa runt på knä så länge!

Men det var ett både enkelt och roligt mönster att sticka så jag kan nog tänka mig att sticka något liknande igen i alla fall. Egentligen gick det mycket snabbare att sticka än att sträcka ut, inte riktigt sant men det kändes så i alla fall.

Stickar/stickade också lite av det lingarn jag köpte på årets symässa, en liten scarf i det lila garnet som är klar och ett grönt ”snöre” med några lila ränder som är en bra TV stickning. Man behöver inte alls titta på vad man gör!

Advertisements

2 svar to “Semester och semesterstickning”

  1. LenaL said

    Åh, kära söta, så ljuvlig sjalen är! Helt otroligt vacker.

    Håller verkligen med dej om att det är ett elände att krypa omkring vid blockning om det är en större historia. Känns som om man aldrig skulle klara av att ta sej upp igen. Börjar kroppen månde bliva gammal???

    Ha det så jättegott!

    • Kerstin said

      Tack Lena!

      Det var ett väldigt roligt mönster att sticka så jag kan bara rekommendera det. Men det går åt rätt mycket garn.

      Har varit nere och krupit med en annan sjal i dag men den var inte så stor så det tog inte så lång tid. 🙂

%d bloggare gillar detta: