Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Svalorna flyger

Posted by Kerstin på söndag, augusti 2, 2009

Fast den här svalan har äntligen landat!

Började om 3 eller fyra gånger innan jag fick det rätt. Det var inte ett mönster som funkade att sticka på stranden, i alla fall inte i början, när man väl kommit in i det så var det inga problem.  Började på sjalen är jag var och hälsade på I  och jag tror att det sista jag gjorde innan jag åkte vidare var att repa upp den igen 🙂 . Men I – jag hade kommit en bra bit på sjalen när jag kom till Berga och skulle byta till buss, det gick faktiskt mycket lättare när man inte satt och pratade (eller somnade till under parasollet). Den här sjalen var i alla fall inte så bökig att blocka som den förra, mycket mindre och det behövdes inta alls så många nålar för att spänna ut den.

***

Avslutar med en bild på utsikten från Is gårdsplan, den kan ju också var ett skäl till att stickningen kom av sig ibland.

5 svar to “Svalorna flyger”

  1. Eva said

    Svalan är jättefin och utsikten med……..Förstår att du var tvungen att njuta av den.

  2. Jenny said

    Mycket vacker sjal och jaddu, man kan inte direkt klaga på utsikten heller. 🙂

  3. Lillemor said

    Vad fin den blev! Är riktigt sugen på att göra en själv…

    • Kerstin said

      Det tycker jag absolut att du ska göra! Jag kommer nog att göra en till i aningen grövre garn, den här blev väldigt skir och tunn. Har man väl kommit in i det så är mönstret inte alls svårt.

Kommentera

 
