Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Mera garn…

Posted by Kerstin på söndag, september 6, 2009

Straffet för att jag var så stolt över att jag inte köpte något garn alls på min semester har kommit och det med besked! Och egentligen var det ju inte alls min förtjänst att det inte blev några garninköp – det var bara för varmt för att ta sig mera än 100 steg från någon form av vatten och där ligger ju inga garnaffärer.

Men som sagt nu har det kommit. Det hela började med att jag hörde om garn från en webbshop som hette Chili Gredelin, det lät som ett spännande namn så jag var förstås tvungen att titta. Och det slutade med ett garninköp, Anna – Lemon Tea, ett gult garn med bruna inslag som jag just nu användet för att sticka Gail (Ravelrylänk), mer om Gail kommer i en annan post lite längre fram. Såg också ett annat garn som var vackert, Galadriel Lush, lila med gröna inslag och när jag kom in på sidan igen och det bara fanns en härva kvar så var jag ju tvungen att köpa det. När jag fick garnet och det var mer grönt med lila inslag gjorde det ingenting alls, grönt är ju en favorit färg och 100% baby alpacka är ju alltid underbart.

Nu var ju detta bara en börja, det stora sammanbrottet kom när jag upptäckte en annan webbshop, Nyansera, och att Jenny som har den är med på vårt stickcafé. Vi pratade om att hon skulle ha med lite olika garner till ett stickcafé så att vi skulle kunna klappa och känna.

Förra stickcafét hade Jenny med sig en stor korg med olika garner, spetsgarn, sockgarn och lite olika tjockare garner. Hon berättade om sina garner och hur hon färgar med både  växt- och syrafärger.

Jag köpte förstås lite garn även om jag redan veckan innan beställt 2 härvor från Jenny, men det fanns två lila härvor som jag inte kunde motstå, en i 100% silke (Sundari) och en i marino/silke (Nimbus). De härvor som jag köpt tidigare var en rosa/orange i marino/silke (Nimbus) och en vaniljfärgad i silke/ull (Charmant).

Det är ju tur att jag faktiskt stickar något av alla mina garner, men det börjar bli väldigt många nu. Det blir lite mer om påbörjade och färdiga projekt i en annan post. Det är bäst att jag går igenom mitt garnförråd en gång till för att se vad jag ska ta med mig till garnbytar-träffen imorgon. Men där gör man ju inte av med garn egentligen bara byter garner som man kan tänka sig att lämna vidare till någon annan.

Sedan hoppas jag bara att vi får besök från Chili Gredelin på något kommande stickcafé!

3 svar to “Mera garn…”

  1. Anna said

    Härligt härligt härligt med alla garner 🙂

  2. Kia said

    Gulledu 🙂 Vet du, jag vill jättegärna ta alla mina lådor och hälsa på på Ebbas skafferi någon onsdag, men jag tänker att det vore snällt att vänta åtminstone några veckor efter att Jenny varit där och frestat med sina fantastiska härvor. Eller hur? 🙂

    • Kerstin said

      Ja det kanske vore bäst! Annars är risken att jag får söka banklån för att klara mitt garnbegär! 🙂 Det funkar ju inte att bara klappa man måste ta med något hem också.

      Det är i alla fall roligt att ha två så härliga lokala webbbutiker!

Lämna en kommentar