Kerstins blogg om lite av varje

– men mest muddar

Garnfrossa på stickcafé

Posted by Kerstin på torsdag, november 26, 2009

Igår kväll hade vi besök av Kia från Chili Gredelin jag hade tyvärr glömt min kamera och de bilder som jag tog med telefonen gör absolut inte garnerna rättvisa men Anna på Annas garndrömmar har fina bilder av de fina garnerna. Men vi hade i alla fall en trevlig kväll med att klappa på garn och prata garnfärgning och jag köpte förstås en härva – det gick ju inte att låta bli, spetsgarn i marino och silke. Det var ett brunt garn ur julkollektionen som heter Pepparkaka, det kommer bilder när jag kan ta en bild i dagsljus.

En tjej i gårkväll frågade efter mönstret till ett par muddar som jag hade för ett par veckor sedan, jag hänvisade henne hit till bloggen eftersom jag inte kom ihåg vilken blogg jag fått det ifrån. Men nu när jag kollade så är det verkligen inte lätt att hitta det mönstret, det finns bara små otydliga bilder på muddar i andra färger än den som jag hade på mina muddar och det var en av de första posterna på bloggen.

Men här kommer länken igen Litet nysta Det var mönstret på pärlmuddar som ligger i högermenyn som fick igång mig på att sticka muddar med pärlor.

Men det kommer i alla fall en bild på ett av Kias garner eftersom jag har stickat färdigt min Gail med Chili Gredelin Anna i färgen Lemon Tea.

7 svar to “Garnfrossa på stickcafé”

  1. Anna-Karin said

    Urtjusig, jag har haft gail i åtanke länge och när jag såg din blev jag väldans sugen på att sticka en genast

  2. Helena said

    Muddar med pärlor är vackert, och måste vara pillrigt att göra. Fin hemsida du har.

  3. Vilken vacker sjal!

  4. Karro said

    Vilen fin blogg!!
    titta på min med!

  5. Carolina said

    Hej, jag snubblade över din fina inspirerande sida och ville bara passa på att tipsa om Hemmets Journals nya community som du säkert kan ha massa glädje av. Communityt heter ”Mitt handarbete” och där kan man lägga upp sina egna och följa andras handarbetsprojekt, blogga, kommunicera med andra handarbetsintresserade, sprida sina alster o.s.v. Ni hittar det på http://www.hemmetsjournal.se/handarbete. Mvh/ Carolina

  6. Anna said

    Oj så fin!
    Var har du hittat mönster till denna vackra sjal?
    /Anna

  7. lol the above post was from grahamw beacuse his ip matchsud83dude00 Click https://zhoutest.wordpress.com/

Lämna en kommentar